Even er tussen uit - Reisverslag uit Canzibe, Zuid-Afrika van Marloes Zijlstra - WaarBenJij.nu Even er tussen uit - Reisverslag uit Canzibe, Zuid-Afrika van Marloes Zijlstra - WaarBenJij.nu

Even er tussen uit

Blijf op de hoogte en volg Marloes

03 Mei 2018 | Zuid-Afrika, Canzibe

Deze afgelopen dagen heb ik heerlijk genoten van mijn vrije momenten en een beetje luxe ;)
Vrijdag plande We om met de bus richting mijn vriendin te gaan maar eenmaal in de dichtbijzijnde stad umthata te zijn bleken de taxi's en bussen te staken dus We dachten geen kant op te kunnen komen. Uiteindelijk na veel lopen en zoeken in de grote stad vonden We een soort van prive taxi die ons met 6 andere wel wilde vervoerden.
Na een rit over heerlijke goede asfalt wegen kwamen We na 4uur aan bij mijn vriendin. 
Ze hebben een grote boerderij met een prachtige schilderachtig landschap eromheen. Ik geniet hier altijd zo van. 
Op vrijdag avond hebben zee en op een getuigenis gegeven op de jeugdgroep die mijn vrienden leiden. De kinderen vonden het erg interresant en leerzaam. Voor ons Was het ook mooi om te kunnen vertellen waarom We ons werk deden en wat We er van vonden.
Zaterdag hebben We heerlijk gewandeld en zondag een rustig dagje gehad. 
Maandag even naar de winkels geweest en savonds gegeten bij een restaurant om rehoboth te steunen.  Rehoboth Is het project waar ik 4 jaar terug voor 3 maanden ben geweest en het Was dus erg leuk om alle mensen weer even te zien en de kinderen waren flink gegroeid.
De rest van de week heb ik heerlijk genoten van de warmte en de zon en mijn boek en het gezelschap van mijn vriendin haar man en de kleine.
Zaterdag ochtend vroeg ben ik op de bus gestapt naar durban waar mijn broer aankwam met het vliegtuig. Vanuit daar hebben We een auto gehuurd en zijn We naar st lucia gereden waar We 2 dagen verbleven op zoek naar de big 5. 
We zijn 1 gehele dag op safari geweest en hebben de big 4 gespot. De olifant , waterbuffeloo, neushoorn en de leeuw maar nergens een luipaard te bekennen. Wel zagen We nog giraffes, zebras, verschillende hertsoorten en nog veel meer mooie dieren. We genoten.
We hebben ook een rivier tocht gemaakt We We nijlpaarden en krokodillen gingen zoeken.  Het hele water zat vol met nijlpaarden en We hebben 2 krokodillen gezien en zelfs nog een haai.  Hele gave ervaring al met al. Na 3 dagen zijn We terug gereden richting mijn vriendin om daar te overnachten en vanuit daar weer terug de backpackers waar ik het eerste weekend ook verbleef. Hier hebben We een Afrikaanse maaltijd gegeten. Erg lekker en geslapen in een stro hutje met vanuit ons bed uitzicht op de oceaan. GEWELDIG!!
En toen daarna via Coffee bay ( een toeristisch plekje met prachtige stranden) terug gereden naar canzibe ziekenhuis. We waren blij dat We hier heel waren aangekomen want met een kleine huurauto op de slechte wegen Is geen pretje maar hij heeft het overleeft.
Donderdag ging mijn broer weer naar huis en ik ging weer aan het werk met zee.
Ik heb genoten van de tijd met mijn broer en vrienden en het heeft me opgeladen om er weer 3 weken tegen aan te kunnen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Canzibe

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2018

Laatste weekje

16 Mei 2018

Aftellen

10 Mei 2018

Mijn volgende blog

03 Mei 2018

Even er tussen uit

21 April 2018

Week 2
Marloes

...

Actief sinds 28 Maart 2018
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 5248

Voorgaande reizen:

28 Maart 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: